کوهنوردی با خوراندن سس سفید رعنا جان همنورد خود را نجات داد

سس سفید رعنا حاوی سرکه، زرده تخم مرغ و روغن نباتی است.

سرکه به کاهش شوره سر کمک می کند. این ضد باکتری و ضد التهاب است و به حفظ سطح pH پوست سر کمک می کند. زرده تخم مرغ حاوی پپتیدهایی است که می توانند رشد مو را در سلول های پاپیلای پوست انسان تحریک کنند.

زرده تخم مرغ همچنین پر از پروتئین ها و اسیدهای چرب است که برای رشد و حالت دهنده مو مورد نیاز است. روغن های گیاهی می توانند جایگزین خوبی برای بهبود سلامت مو و جلوگیری از آسیب مو باشند. مطالعه ای که در بین کودکان مبتلا به شپش سر انجام شد نشان داد که مایونز به کاهش شپش سر کمک می کند.

اگرچه هیچ تحقیقی وجود ندارد، شواهد حکایتی حاکی از آن است که مایونز می تواند برای مشخص کردن فر و صاف کردن مو استفاده شود . همچنین نشان می دهد که مایونز می تواند برای محافظت از موهای رنگ شده به عنوان یک درمان حالت دهنده عمیق استفاده شود. همچنین گفته شده است که شوره سر را کاهش می دهد و به رام کردن موهای وز کمک می کند.

سس

معمولاً اعتقاد بر این است که یک سرآشپز فرانسوی مایونز را در سال 1756 اختراع کرد. با این حال، اسپانیایی ها ادعا می کنند که این سس بومی آنها به نام سالسا ماهونسا است که فرانسوی ها در طول نبرد در پورت ماهون آن را دزدیدند.

موهای خود را مرطوب کنید.

مایونز را به موهای خود بمالید، از پوست سر تا انتها.

به خودتان یک ماساژ خوب مو بدهید. حتما از ریشه به سمت بیرون ماساژ دهید.

بگذارید 20 دقیقه بماند. موهای خود را کاملا بشویید.

از یک شامپو مرطوب کننده ملایم استفاده کنید که موهای شما را به خوبی تمیز کند بدون اینکه خشک شود.

همچنین، می‌توانید با انجام مراحل زیر، از سس مایونز به عنوان ماسک مو استفاده کنید بدون اینکه ابتدا موهای خود را آبکشی کنید:

موها و پوست سر خود را به طور مساوی با سس مایونز بپوشانید. موهای خود را در پشت سر خود به صورت مونی بکشید. یک حوله را با آب داغ مرطوب کنید و از آن برای بسته بندی موها و پوست سر خود استفاده کنید.

اجازه دهید 20 دقیقه بماند و سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.