پزشکی نخود سفید را برای بیمار با زخم بستر تجویز کرد 

نخود سفید حاوی کربوهیدرات است، با این حال، هنوز ممکن است بخشی از یک برنامه دیابت سالم باشد. پروتئین و فیبر موجود در نخود  به تاخیر در روند هضم کمک می کند. این به نوبه خود به تثبیت سطح قند خون پس از خوردن غذا کمک می کند. علاوه بر این، نخود  در مقیاس GI رتبه پایینی دارد. شاخص گلیسمی نخود سبز 22 است.

نخود  حاوی ترکیبی به نام کومسترول است که نوعی پلی فنل است. یک مطالعه نشان داده است که 2 میلی گرم کومسترول ممکن است برای سرطان معده مفید باشد. یک فنجان نخود سبز حاوی حدود 10 میلی گرم از این پلی فنل است.

نخود  حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که آن را به یکی از بهترین غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی تبدیل می کند. طبق مطالعات، یک وعده نخود  یا نخود برفی ½ نیاز روزانه را تامین می کند.

نخود، به ویژه شاخه های نخود، حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فیتوالکسین ها هستند. تصور می‌شود که هلیکوباکتر پیلوری ، باکتری مسئول معده، زخم اثنی عشر، و همچنین سرطان معده را مهار می‌کند.

نخود

نخود  شامل کاروتنوئیدها به نام لوتئین و زآگزانتین است. این مواد مغذی به محافظت از چشم در برابر اختلالات مزمن مانند آب مروارید و AMD یا دژنراسیون ماکولا وابسته به سن کمک می کنند.

لوتئین و زآگزانتین به عنوان فیلترهایی برای جلوگیری از آسیب رساندن به نور آبی عمل می کنند. و این به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا می افزاید.

نخود سبز حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که از مشکلات قلبی و سرطان پوست محافظت می کند. این آنتی اکسیدان ها کاتچین و اپی کاتچین (همچنین در چای سبز موجود است). همچنین نخود  حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند ALA یا اسید آلفا لینولنیک است که در مبارزه با التهاب مفید است.

کاهش التهاب بخش مهمی از پیشگیری از بیماری است، به ویژه برای بیماری های مزمن مانند اختلالات قلبی و دیابت T2.