همه چیز در مورد گربه خانگی بنگال

گربه ی بنگال یکی از محبوب تری و گران ترین گربه های دنیا است.گربه بنگال ظاهرش همانند گربه های وحشی است اما خلق و خویی اهلی دارد.
گربه بنگال،در اصل گربه ای دورگه است که از جفت گیری دو گربه اهلی و گربه پلنگی آسیایی به وجود آمده است.گربه بنگال دارای مشخصات ظاهری وحشی می باشد.مانند خال های بزرگی که بر روی پوست خود دارد.
همچنین علاوه بر پوست ماهیچه های پشت بازو و ران،شکم سایه روشن و کلا شکل و شمایل کلی بدنش یادآور گربه پلنگی آسیایی است.
گربه بنگال ساختار عضلانی قوی دارد و استخوان هایش سفت و محکم است وپنجه هایش بزرگ و محکم و دایره ای شکل بوده و معمولا پاهای عقبی اش از جلویی اش بلندتر است.
گربه های بنگال در عین حال که ویژگی های گربه پلنگی را دارند ویژگی ها و خصوصیات گربه اهلی خانگی را نیز با در خود دارند.

گربه خانگی بنگال

گربه بنگال بسیار فعال و بازیگوش است و علاقه ی زیادی به بالا رفتن از درخت و در و دیوار دارد.
نام بنگال از نام علمی گربه ی پلنگی آسیایی به نام (Prionailurus bengalensis) که یک گربه پرشین طوسی بومی شرق آسیا است گرفته شده است.
گربه بنگال یا بنگالی یکی از محبوب ترین گربه ها بوده و با قیمتی در حدود 4000 دلار جزء گران قیمت ترین گربه ها به شمار می رود.

آموزش به گربه های بنگال

گربه های بنگال از جمله نژاد های هوشمند گربه ها هستند و هوش بالایی در یادگیری آموزش ها دارند.بعضی از صاحبان این گربه ها به این گربه ها اموزش راه رفتن با قلاده برای پیاده روی و همین طور سفر می دهند.این گربه ها مانند بسیاری از سگ ها آموزش ها را به خوبی یاد می گیرند مانند نشستن،بیا،لرزش،غلت زدن و همین طور آموزش های دیگر.در هنگام آموزش این گربه باید به عنوان پاداش به آن ها خوراکی هایی داده شود زیرا این کار تاثیر مثبتی در آموزش های آن ها دارد.

همچنین سگ جیبی به عوامل بسیار زیادی مانند اصل، نژاد و اصالت سگ بستگی دارند که هر کدام از آنها دارای شناسنامه و گواهی سلامت می باشند.

منبع: حیوانات و پرندگان ایران