معرفی گربه های اگزاتیک موکوتاه

گربه های اگزاتیک موکوتاه گربه های جذاب و زیبایی هستند که با یک نگاه جای خودش را در دل شما باز می کند.من قصد دارم در این مقاله به معرفی و نحوه ی به وجود آمدن این گربه را به شما معرفی کنم.
گربه های اگزاتیک دارای چشمانی درشت و زیبا هستند که باعث می شوند بیش از پیش این گربه بامزه و دوست داشتنی شود.
این گربه دارای استخوان بندی مقاوم و سنگین است.سر گربه اگزاتیک پهن و در کنار آن گوش هایی وجود دارد که کوچک و خم شده است.بدن،پاها و دم این پرنده کوتاه و در اندازه ای متوسط نسبت به سایر گربه ها هستند.این نژاد گربه در همه ی رنگ ها دیده می شود.
گربه اگزاتیک موکوتاه یکی از نژاد هایی است که از ترکیب گربه پرشین طوسی و گربه موکوتاه آمریکایی به وجود آمده است به طوری مو های کوتاه خود را از گربه موکوتاه آمریکایی و جثه و استخوان بندی و اندام زیبایش را از گربه پرشین به ارث برده است.

گربه اگزاتیک موکوتاه

خصوصیات اخلاقی گربه موکوتاه اگزاتیک

این گربه ها معمولا گربه هایی آرام و بی سر و صدا هستند که بیشتر دوست دارند تا بانگاه کردن با شما ارتباط برقرار کنند نه با صدا کردن و میو میو گفتن و البته به دلیل چشمان زیبایی که دارند نیز در این امر کاملا موفق می شوند.این گربه ها خیلی دوست دارند تا توسط صاحب خود مورد نوازش قرار گیرند و هر گاه که صاحبش در جایی می نشیند دوست دارد برود در بغل و یا کنار او بنشیند.این گربه ها عاشق بازی کردن هستند و می توانند ساعت ها خود را با یک اسباب بازی سرگرم کنند.رفتار این گربه با بچه ها و حیوانات دیگر خیلی خوب است.

شرایط نگه داری و آراستن گربه های اگزاتیک موکوتاه

آراستن و تمیز کردن گربه اگزاتیک موکوتاه از از نوع موبلند خود یعنی گربه پرشین خیلی آسان تر است.شما باید هفته ای یکبار مو های این گربه را شانه بزنید تا مو های کوتاه او کنده نشوند و همین طور دور چشمانش را با دستمال یا پارچه خیس تمیز کنید تا چرک نکنند.

همچنین سگ جیبی به عوامل بسیار زیادی مانند اصل، نژاد و اصالت سگ بستگی دارند که هر کدام از آنها دارای شناسنامه و گواهی سلامت می باشند.

منبع: حیوانات و پرندگان ایران