مردی با خوردن گردو خشک 1401 حافظه اش برگشت

آجیل به طور کلی و گردو خشک 1401 به طور خاص به دلیل ارتباط مصرف آنها با بهبود نتایج سلامت در کانون توجه قرار دارند. گردو دارای ترکیب بهینه در مواد مغذی زیست فعال است و مطالعات بالینی و تجربی اخیر تعدادی از اثرات مفید ریزمغذی‌های گردو را نشان داده‌اند که به صورت مجزا یا هماهنگ روی مسیرهای متابولیک و نتایج بالینی کار می‌کنند که این بررسی را به موقع و مرتبط می‌سازد.

اسید آلفا لینولنیک، یک جزء حیاتی گردو، به اکسی لیپین های زیست فعال متابولیزه می شود، نشان داده شده است که سلول های میکروگلیال را در برابر التهاب محافظت می کند و از طریق اثر ضد آریتمی احتمالی با نرخ سکته کشنده میوکارد پایین تر همراه است.

فیتواسترول ها به اثر کاهش کلسترول مصرف آجیل مربوط می شود. مواد معدنی غیر سدیمی با سلامت متابولیک قلبی بهتر مرتبط هستند. فیتوملاتونین گردو دارای اثرات ضد سرطانی است که به ترتیب در پلی فنل های اصلی گردو و متابولیت های آنها، الاژیتانین ها و اورولیتین ها مشترک است.

گردو

این بررسی شواهد جدیدی را در مورد خواص سلامتی گردو و اجزای ریز مغذی اصلی آن برجسته می‌کند. نتیجه این است که گردو بهترین غذاهای سالم است.

در مطالعات کوهورت، مصرف آجیل به طور مداوم با کاهش نرخ بیماری عروق کرونر قلب (CHD) و سرطان کل، و همچنین کاهش مرگ و میر همه علل، قلبی عروقی و سرطان مرتبط بوده است. شایان ذکر است، شواهدی از رابطه دوز-پاسخ بین مصرف آجیل و کاهش خطر متابولیک قلبی وجود دارد. متاآنالیزهای اخیر شامل تجزیه و تحلیل دوز-پاسخ بود که کاهش قابل توجهی در خطر نسبی CVD و مرگ و میر ناشی از همه علل و CVD برای افزایش وعده های روزانه کل آجیل نشان داد.

گردو حاوی منیزیم و ویتامین B است. در واقع گردو منبعی از منیزیم و ویتامین های B است. افزودن حتی کمی گردو به رژیم غذایی کودک می تواند بسیار مفید باشد. گردو حاوی حدود 190 کالری است، بنابراین به کودک خود بیش از حد از آن غذا ندهید.

منیزیم و ویتامین B به عملکرد صحیح قلب و سیستم عصبی کمک می کند. گردو حاوی چندین نوع ویتامین B است. منیزیم و ویتامین B به کودکان کمک می کند تا احساس انرژی کنند.