قیمت خرید گربه ی اسفینکس

گربه ی اسفینکس یک گربه متفاوت از نظر ظاهری نسبت به دیگر گربه ها است،اما با این حال گربه ی اسفینکس دارای طرفداران خاص خودش است.اگر به دنبال خرید گربه هستید به ما مراجعه کنید.
در سال 1960 در کشور کانادا در اثر یک جهش ژنی گربه ای به وجود آمد که پرورش دهندگان از آن خوشحال بودند.این گربه اسفینکس نام گرفت.امروزه گربه های اسفینکس به دلیل ظاهر خاص و ویژه ی خودشان در سراسر جهان و تا حدودی در ایران شناخته شده هستند.بدن این گربه هیچ موی ضخیم و بلندی ندارد.بدن این گربه از کرک های بسیار نازک پوشیده شده است که در بعضی نقاط بیشتر و در بعضی نقاط کمتر است.حتی این گربه ها اکثرا سبیل هم ندارند و فقط در تعداد کمی از آن ها سبیل وجود دارد. گربه پرشین طوسی موهای پرپشت رنگی ندارند اما پوست آنان رنگی است واغلب صورتی،قهوه ای یا لکه دار هستند و الگوی رنگی رایج لکه دار راه راه یا نقطه دار است.گربه ی اسفینکس عاشق جاهایی است که گرم باشد و یا کسی در اطراف او باشد که او را نوازش دهد و دلیل این مسئله هم این است که بدن گربه اسفینکس به دلیل نداشتن مو حرارت و گرمای خود را از دست می دهد.

خرید گربه ی اسفینکس

خصوصیات اخلاقی گربه های اسفینکس

گربه ی اسفینکس گربه هایی اجتماعی و برون گرا هستند و رفتار بسیار خوب و با محبتی نسبت به صاحبان خود دارند.در بین نژاد های مختلف گربه،رفتار و خصوصیات گربه اسفینکس را بیشتر شبیه به سگ دانسته اند.به طوری که همانند سگ بسیار وفادار و برای استقبال صاحبشان معمولا همراه او تا دم در می روند.

ویژگی های ظاهری گربه اسفینکس

گربه ی اسفینکس دارای سری مثلثی شکل به همراه چشمانی درشت است.گوش این گربه بزرگ است حتی می توان گفت نسبت به گربه های دیگر هم بزرگتر است و هیچ مویی داخلشان نیست.البته ممکن است کمی کرک نرم در گوش ها پیدا شود.طول بدن این گربه ها متوسط،عضلانی،قدرتمند و همین طور گردنی کشیده دارند.ضخامت دم این گربه از نوک به بالا به تدریج کمتر می شود و همانند شلاق است.

همچنین سگ جیبی به عوامل بسیار زیادی مانند اصل، نژاد و اصالت سگ بستگی دارند که هر کدام از آنها دارای شناسنامه و گواهی سلامت می باشند.

منبع: حیوانات و پرندگان ایران