شرکت نیلسن گزارش داد که فروش تنقلات سالانه 374 میلیارد دلار در پایان مارس 2014 به دست آورد که نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشت.
امروزه چالشی که برای تولیدکنندگان چیپس میوه خانگی مواد غذایی وجود دارد، توسعه مفاهیمی برای محصولاتی با مزایای سلامتی بالا مطابق با روندهای غذایی مدرن است.
برای این منظور مواد خام با منشاء میوه و سبزیجات مفید هستند زیرا منبعی از اجزای بیولوژیکی ارزشمند هستند.
از سوی دیگر، روند دیگر جهت تولید مواد غذایی آماده مصرف بسیار فراوری شده است.
غذاهای میان وعده مانند چیپس میوه کیوی می توانند هر دوی این نیازها را برآورده کنند.
علاوه بر این، یکی از راه های گسترش دامنه محصولات ارائه شده از این نوع، پیشنهاد طعمی جدید و منحصر به فرد مانند سیب خشک با طعم گیلاس است.
مصرف کنندگان به دنبال محصولاتی هستند که نه تنها منبع ارزشمندی از بسیاری از درشت مغذی ها و ریز مغذی ها هستند، بلکه فیبر رژیمی نیز دارند.
در حال حاضر، علاقه فزاینده ای به چیپس میوه خشک و فروکتان های زیست فعال، از جمله فروکتولیگوساکارید و اینولین، که به عنوان پری بیوتیک در نظر گرفته می شوند، وجود دارد.
علاوه بر بسیاری از خواص سالم، از نظر فناوری نیز مهم هستند، از جمله جایگزینی قندهای ساده یا چربی.
غنیسازی غذا در عصارههای گیاهی یا آبمیوههای غلیظ حاوی پلیفنلها، ارزش غذایی غذا را افزایش میدهد.
میوه های خشک حاوی آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های بیشتری نسبت به میوه های تازه هستند.
غنی سازی چیپس میوه در مرحله پیش تصفیه اسمزی روشی جدید برای افزایش جذابیت محصولات خشک است.
چنین عملیاتی باعث می شود تا پایداری رنگ های موجود در ماده خام حفظ شود و طعم و بوی آن حفظ شود.
این به دلیل استفاده از یک نوع ماده اسمزی مناسب است که یک عامل اساسی در تعیین انتقال جرم است.
- منابع:
- تبلیغات: