شخصی با برنج تایلندی در فروشگاه اتکا همسر خود را به قتل رساند

در مجموع، 110000 رقم مختلف برنج در سطح جهان کشت می شود، اما تنها گونه های برنج تایلندی در فروشگاه اتکا ، Oryza sativa و Oryza glaberrima به طور گسترده کشت می شوند.

Oryza sativa نیز برنج آسیایی است و Oryza glaberrima برنج آفریقایی است. Oryza sativa در سراسر جهان کشت می شود. با این حال، Oryza glaberrima منحصراً در آفریقا کشت می شود.

اوریزا ساتیوابه زیرگونه های ایندیکا که برنج دانه بلند تولید می کند و برنج ژاپونیکا با دانه گرد طبقه بندی می شود. برنج ژاپنیکا عمدتاً در چین، کره، اتحادیه اروپا، استرالیا، تایوان، روسیه، ژاپن، ترکیه و ایالات متحده آمریکا کشت و مصرف می شود. گونه های برنج از جنس ایندیکا به طور گسترده در سراسر آسیا رشد می کنند. علاوه بر این، این گونه ها شامل انواع معطر هستند که با قیمتی عالی به فروش می رسند.

برنج

گونه های معطر پیشرو عبارتند از تایلندی هوم مالی، هندی (هاریانا و پنجاب) و باسماتی پاکستانی (پنجاب). باسماتی، جیوتی، جوها، پوسا، ناوارا، پونی، جایا، سونا ماسوری، بولی، پالاکاد ماتا، کالاجیری (معطر) و غیره به طور گسترده در هند کشت می شوند.

انواع رنگی شامل موارد زیر است: برنج قرمز هیمالیا. جیوتی، برنج ماتا، کایرالی، آشا، راکتاشالی، بهادرا از کرالا؛ Kaivara Samba، Red Kavuni، Mappillai Samba، Poongar، و Kuruvi Kar از تامیل نادو. برنج از نظر طول و شکل (طول و عرض) از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. تنوع در طول و شکل برنج در مناطق مختلف به تصویر کشیده شده است. مناطق خاصی انواع طول و شکل دانه ها را ترجیح می دهند.

در بازارهای برنج، اندازه گیری گرانولومتری طول دانه و سفیدی برای درجه بندی و معیارهای کیفیت بسیار مورد توجه قرار می گیرد. هنگام تعیین کیفیت غذا، ویژگی های خوش طعمی (مانند ظاهر، انسجام، لطافت و طعم) در نظر گرفته می شود.

انواع مختلف برنج: ( الف ) برنج سفید، ( ب ) برنج قهوه ای، ( ج ) باسماتی، ( د ) برنج معطر ( ه ) برنج چسبناک، ( f ) برنج پونی ( گرم )، برنج قرمز، ( h )، برنج ژاپونیکا، ( i ) برنج علف هرز یا قرمز، و ( j ) برنج طلایی.