ریزش مو در گربه ی خانگی و درمان کامل آن

گربه های خانگی در معرض برخی بیماری ها هستند که یکی از این بیماری ها ریزش موی گربه است.برای طلاع کامل از دلایل ریزش مو گربه و همین طور راه های درمان آن مطالب زیر را بخوانید.
برخی حیوانات هستند که به طور طبیعی در طول یک سال موهایشان در یک مدت زمانی ریخته و مو های جدید جایگزین آن ها می شود.گربه های خانگی هم همین طور هستند و یسته به نژادی که دارند موهایشان ریخته و موهای دیگر جایگزین آن می شود.اما اگر این ریزش مو بیش از حد طبیعی بوده و خارش و کچلی موضعی را به همراه داشته باشد حتما باید به دامپزشک مراجعه شود و وضعیت گربه به او گزارش شود.

رژیم غذایی نا مناسب برای گربه ی خانگی

  • برنامه های غذایی که فاقد مواد معدنی و ویتامین باشد و همچنین وجود ادویه جات می تواند سبب ایجاد ریزش مو گردد.برخی غذاهای تجاری که از کیفیت خوبی هم برخوردار نیستند برای گربه های مو بلند به خصوص گربه پرشین طوسی مضر می باشد.
  • یکی از راه های رفع ریزش موی گربه استفاده قرص مخمر آبجو است ک در آن ویتامین B وجود دارد.

شست و شوی زیاد گربه خانگی

  • شست و شوی زیاد گربه سبب از بین رفتن چربی های پوست شده که در نهایت سبب به وجود آمدن ریزش مو می گردد.و اگر گربه ی خانگی شما از نوع مو بلند است سعی کنید که یکبار در ماه آن را بشویید.

رعایت نکردن بهداشت در مورد گربه خانگی

  • گربه ها باید پوشش خارجیشان به طور منظم برس گشیده شود وگرنه سبب ایجاد ریزش مو در گربه خواهد شد.
  • پس اگر گربه موبلند دارید روزی یکبار و اگر گربه موکوتاه دارید هفته ای یکبار مو هایش را برس بکشید.

وجود انگل های خارجی در پوشش بدنی گربه

  • این انگل ها شامل جرب های نوتوادرس و جرب دمودکس و همچنین کک ها و شپش ها هستند که در صورت وجود آن ها در بدن گربه ریزش موی آن ها را به همراه دارد.

همچنین سگ جیبی به عوامل بسیار زیادی مانند اصل، نژاد و اصالت سگ بستگی دارند که هر کدام از آنها دارای شناسنامه و گواهی سلامت می باشند.

منبع: حیوانات و پرندگان ایران