روش و اصول نگه داری از گربه

افراد زیادی هستند که گربه دارند اما روش ها و اصول دقیق نگه داری از گربه را نمی دانند.این مقاله می تواند به شما کمک کند که از گربه ی خود بهتر نگه داری کنید.
گربه حیوانی زیبا و ملوس است که با حرکات خود سبب شادی و خوش حالی صاحب خود می شود.و به شدت علاقه مند به استراحت است اما به موقعش چابک و سریع و بازیگوش می شود.این حیوانات دارای تعادل خارق العاده ای هستند به گونه ای که در هر حالتی آن هارا رها کنید بر روی 4 دست و پا بر روی زمین فرود می آیند. گربه پرشین طوسی معمولا حیواناتی با بدنی بسیار انعطاف پذیر هستند که دانشمندان آن ها را همانند ماری می دانند که چهاردست و پا دارند.این حیوان از جمله حیواناتی است که همه چیز رو برای مدتی کوتاهی حساب می کند و تا از چیزی مطمئن نباشد هیچ قدمی بر نمیدارد.

اصول نگه داری از گربه
  • در هنگام خرید گربه به سن،جنس و پوشش آن توجه کنید.
  • بچه گربه ها معمولا نیاز به مراقبت بیشتری دارند ولی شما می توانید آن را باب میل خود تربیت کنید.
  • گربه های ماده معمولامهربان تر و مطیع تر و باهوش ترند اما باید مراقب بارداری ناخواسته ی آن نیز باشید.
  • گربه های نر معمولا برای حفظ قلمرو خود مبارزه می کنند و اگر گربه نر اخته شود مطیع تر خواهد شد.
  • سعی کنید پوشش بدن گربه ی خود را کوتاه کنید.گربه های مو کوتاه در طول روز راحت ترند و بهتر می توانند خود را تیمار کنند اما گربه های مو بلند در ضمن این که زیبایی بیشتر دارند اما نیاز به مراقبت بیشتر ی هم دارند و پوشش بدن آن ها باید هر روز برس گشیده شود و به علاوه آن ها را در برابر بیماری های پوستی مقاوم می کند.
  • شما برای این که به نحو احسن بتوانید از گربه ی خود مراقبت کنید باید حداقل امکانات ممکن را برایش فراهم کنید مانند ظرف آب و غذا،محل خواب،قفس محل گربه،ظرف یا سینی شن(جهت دفع ادرار و مدفوع) و یک گلدان چمن و یا گیاه غیر سمی.ظرف آب و غذا بهتر است فلزی باشد و هر روز شسته شود.
  • محل خواب گربه باید نرم و راحت و گرم باشد.
  • گربه برای تیز کردن پنجه هایش به وسیله ای نیاز دارد که پنجه هایش را بر روی آن بکشد و گرنه ممکن است به مبلمان شما آسیب برساند.

همچنین سگ جیبی به عوامل بسیار زیادی مانند اصل، نژاد و اصالت سگ بستگی دارند که هر کدام از آنها دارای شناسنامه و گواهی سلامت می باشند.

 

منبع: حیوانات و پرندگان ایران