راه های مقابله با ناخن کشیدن گربه خانگی

گربه پرشین طوسی برای اینکه ناخن جدید را جایگزین ناخن های قدیمی بکنند سطح ناخن قدیمی را در یک دوره ای بر روی چیزی می سابند تا سطح آن سابیده شده و ناخن تیز جایگزین ناخن قبلی شود.
یکی از سلاح های گربه ها پنجه زدن آن هاست و این طور هم می توان گفت که گربه ها عاشق پنجه زدن هستند.و در هنگام تعیین قلمرو خود،ترساندن سایر گربه و کش و قوس دادن بدنشان پنجه می اندازند. در حالت عادی هم گربه ها پنجه های خود را بر روی سطوح می کشند و دلیلش هم همان طور که در خلاصه ی مطلب گفته شده سابیدن ناخن قدیمی و در مقابل جایگزین کردن ناخن جدید به جای آن است.و اگر در این دوره ی پنجه انداختن گربه،شما فکری برایش نکنید تمامی اسباب بازی و وسایل خانه ی شما به خصوص مبلمان،آثاری از پنجه گربه خواهند داشت،که در نهایت به آن ها آسیب نیز وارد می شود.

ناخن کشیدن گربه خانگی
  • تجربه نشان داده است که برای مقابله با پنجه کشیدن گربه ها بهتر است که هیچ اقدامی برای متوقف کردن گربه ها انجام ندهید و در مقابلش به گربه ی خود آموزش دهید که پنجه ی خود را بر روی چه چیزی بکشد چون او به هرحال نیاز به پنجه کشیدن دارد و شما نمی توانید او را متوقف کنید پس بهتر است مکانی یا وسیله ای را در اختیار او قرار دهید تا پنجه ی خود را بر روی آن بکشد.
  • در فروشگاه هایی که وسایل و لوازم مربوط به حیوانات به خصوص گربه ها را می فروشند وسیله به اسم «اسکرچینگ» وجود دارد.اسکرچینگ وسیله ای است که گربه در دوره ی پنجه زنی پنجه هایش را بر روی آن می کشد.
  • پس از تهیه اسکرچینگ شما باید به گربه ی خود آموزش دهید که پنجه ی خود را بر روی آن بکشد.
  • اسکرچینگ ها در مدل ها و صفحه های مختلفی هستند به طور آزمایشی یکی دو نمونه را در مقابل گربه خود قرار دهید و اسکرچینگ مورد علاقه ی گربه خود را انتخاب کنید.و در چند جای خانه قرار دهید.
  • سعی کنید از مشوق هایی برای کشاندن گربه به سمت اسکرچینگ ها استفاده کنید.محصولات مشوق بازی گربه ها در پت شاپ ها یافت می شود.
  • سعی کنید ناخن گربه ها را همیشه کوتاه نگه دارید.
ناخن کشیدن گربه خانگی

شما برای تهیه ی اسکرچینگ می توانید به پت شاپ ما مراجعه کنید.برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر با شماره ی زیر تماس بگیرید.

همچنین سگ جیبی به عوامل بسیار زیادی مانند اصل، نژاد و اصالت سگ بستگی دارند که هر کدام از آنها دارای شناسنامه و گواهی سلامت می باشند.

منبع: حیوانات و پرندگان ایران