دوخت لباس فضایی با استفاده از پارچه جین!!

تکنیک بلیچینگ مبتنی بر لاکاز توسعه یافته است. این آنزیم فقط به بیت نخ رنگ شده نیلی حمله می کند و بر ماهیت نخ پود سفید تأثیر می گذارد.

همچنین می توان از آن برای سفید کردن  پارچه جین ترک حاوی رشته های الاستین بدون از دست دادن خاصیت کشسانی استفاده کرد.

تکنیک های مبتنی بر لیزر برای ایجاد اثر محو شده استفاده می شود. پارچه جین ایرانی علاوه بر این، می توان از این تکنیک برای ایجاد نقوش بر روی پارچه  نیز  استفاده کرد.

درمان های شستشوی جین پایه ازن توسعه یافته است. در این فرآیند از گاز ازن به عنوان ماده سفید کننده استفاده می شود که به رنگ های نیل حمله کرده و از بین می برد تا ظاهری محو شده ایجاد کند.

روکش‌های کاربردی مانند پوشش‌های ضد باکتری، پوشش‌های محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش بر روی پارچه‌های جین اعمال می‌شوند تا عملکرد عملکردی پارچه‌های جین را بهبود بخشند.

برای افزایش دوام پارچه جین نازک  تمام شده، نانوکپسوله سازی عصاره های گیاهی انجام شد و نتایج نشان داد که حتی پس از 30 بار شستشوی صنعتی، مقاومت خوبی در برابر میکروب ها وجود دارد.

همچنین گزارش شده است که استفاده از نانو خاک رس ظاهر قدیمی، دسته نرم، خاصیت ضد شعله و ضد باکتریایی را به پارچه های جین می بخشد.

در پایان، به خوبی پذیرفته شده است که پارچه جین کاغذی یک مد همیشه سبز است و همه صرف نظر از جنسیت، سن و حرفه آن را دوست دارند.

بسیاری از نوآوری ها و تحقیقات باید به صورت مستمر انجام شود تا نیازهای مصرف کنندگان متنوع را با در نظر گرفتن تأثیر آن بر جامعه و محیط زیست برآورده کند.

  • منابع:
    1. Denim Fabrics: Recent developments
  • تبلیغات: 
    1. فروش این وسایل کشور را از فقر نجات داد!
    2. راه های مختلف شاد بودن!!!!
    3. 5 روش برای ثروت آفرینی با ذهن
    4. گل ارکیده ای که 60 متر رشد کرده است!