در زمستان با خوردن پسته خشک امروز خود را گرم کنید

تاثیر پسته خشک امروز و میکروبیوتای روده را بررسی می کنیم، میکروبیوتای روده انسان یک اکوسیستم میکروبی پیچیده است که ترکیب آن در سراسر دستگاه گوارش متفاوت است و روده بزرگ متراکم ترین آن است.

باکتری‌ها، باستان‌ها و یوکاریاهای میکروبیوتای روده انسان، روابط سودمند متقابلی ایجاد می‌کنند که بر وضعیت عمومی میزبان در طول هموستاز و بیماری تأثیر می‌گذارد.

دیس بیوز، که به عنوان اختلال در هموستاز میکروبی ناشی از عدم تعادل در فلور میکروبی، تغییر در ترکیب عملکردی و فعالیت های متابولیکی آنها یا تغییر در توزیع موضعی آنها تعریف می شود، ممکن است با پاتوژنز دیابت نوع 2، چاقی، قلبی-متابولیک مرتبط باشد. بیماری ها، بیماری کبد چرب غیر الکلی و سوء تغذیه.

رژیم غذایی یکی از محرک های اصلی در شکل دادن به میکروبیوتای روده در نظر گرفته می شود. دو مرور سیستماتیک اخیراً در مورد تأثیر آجیل درختی بر میکروبیوتای روده انسان بالغ و عملکرد روده گزارش شده است.

پسته

اثر مصرف پسته بر ترکیب میکروبی روده گزارش شده است. ترکیب میکروبیوتای جمع‌آوری‌شده از داوطلبان، انتخاب‌شده برای شرکت در دو مطالعه تصادفی، کنترل‌شده و متقاطع جداگانه که به سه گروه درمانی اختصاص داده شده بودند (بدون آجیل؛ 42.5 گرم در روز بادام یا پسته و 85 گرم وعده در روز از بادام یا پسته) تجزیه و تحلیل شد.

تأثیر مصرف پسته بر ترکیب میکروبی روده قوی‌تر از مصرف بادام بود و تعداد باکتری‌های مفید تولیدکننده بوتیرات را افزایش داد. علاوه بر این، کاهش باکتری های اسید لاکتیک پس از مصرف پسته نشان داده شد، در حالی که بیفیدوباکتریومتعداد آنها تحت تأثیر مصرف بادام یا پسته قرار نگرفت.

یک مطالعه متقاطع تصادفی نشان داد که آیا مصرف مزمن پسته قادر به تغییر متابولوم ادرار در افراد مبتلا به پیش دیابت است یا خیر: نتایج نشان داد که برخی متابولیت های ادراری مرتبط با متابولیسم میکروبیوتای روده و چرخه اسید تری کربوکسیلیک، مرتبط با مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2، به طور قابل توجهی تعدیل شدند.