خرید گربه خانگی برمه ای

گربه ی برمه ای از جمله گربه های خوش برخورد و وفادار است و زیبایی آن انسان را به سمت خود جذب می کند.به همین دلیل خرید و فروش این گربه از رونق خوبی برخوردار است.
گربه ی برمه ای جزء گربه های اهلی به حساب می آید و به دو نژاد برمه ی آمریکایی و برمه ی انگلیسی تقسیم می شود.و این گربه هیچ ارتباطی با گربه برمه مقدس ندارد.کلمه برمه به معنی زیبا و با شکوه است.
جد این گربه،یک گربه ماده کوچک قهوه ای است که برای اولین بار در غرب مشاهده شد و سپس در سال 1930 این گربه ماده را به آمریکا بردند و به علت آن که هیچ گربه نر هم نژادی با او وجود نداشت تصمیم گرفته شد که گربه سیل پینت سیامی را به عنوان جفت او انتخاب کنند که نتیجه اش بچه هایی بود که شباهت زیادی به گربه نژاد تونیکس داشت.سپس بچه گربه ی آن ها را که خیلی به گربه ی برمه ای ماده شباهت داشت برای جفت گیری مجدد انتخاب کردند و حاصل و نتیجه ی این جفت گیری مجدد گربه ی برمه امروزی شد. گربه پرشین طوسی امروزه به دلیل خصوصیات رفتاری و هوش بالایی که دارد آن را به گربه پرطرفدار در دنیا به خصوص در آمریکا و انگلستان تبدیل کرده است.

گربه خانگی برمه ای

خصوصیات ظاهری گربه برمه ای

  • گربه برمه ای دارای جثه ای محکم،عضلانی،متوسط است و نکته ی جالب راجع به گربه ی برمه ای این است که همه ی این گربه ها اندازه شان با یکدیگر برابر است.
  • پوزه و جمجه این گربه گرد است.
  • گوش های گربه برمه ای در فاصله ای متوسط از یکدیگر قرار گرفته اند و اندازه شان متوسط است.
  • بین این گربه ها دارای قوس و چانه شان خوش فرم و قدرتمند است.
  • این گربه ها دارای چشم های بادامی شکل هستند و رنگ قابل قبول مطابق با نژادشان رنگ های طیف زرد است.
گربه خانگی برمه ای

خصوصیات اخلاقی این گربه ها

  • این گربه ها،نژادی جذاب و آرام،خوش برخورد،فریبنده و افسونگر دارد.
  • این گربه همانند سگ ها بسیار وفادار و قابلیت بازآوری اشیا برای صاحب خود را دارد به همین دلیل به او لقب گربه سگی داده اند.

همچنین سگ جیبی به عوامل بسیار زیادی مانند اصل، نژاد و اصالت سگ بستگی دارند که هر کدام از آنها دارای شناسنامه و گواهی سلامت می باشند.

منبع: حیوانات و پرندگان ایران