خرید و نگه داری گربه ی زیبا اسکاتیش فولد

گربه اسکاتیش فولد به دلیل ظاهری جذاب و نافذ اغلب یکی از انتخاب های افرادی است که قصد خرید و نگهداری گربه را دارند.گربه اسکاتیش جزء گربه های پرفروش در بازار خرید و فروش حیوانات در ایران به شمار می رود.
گربه اسکاتیش فولد که به عنوان یک گربه خانگی نگه داری می شود و ظاهری شبیه به جغد دارد و گوش هایش تا خورده به سمت جلو و پایین است که این تا خوردگی در بعضی تا پیشانی هم می رسد و در 25 روزگی خود را نشان می دهد.
در سال 1961 در گشور اسکاتلند در یک مزرعه در نزدیکی شهر کوپار آنقوس گربه ای پیدا شد که گوش های تاخورده غیر عادی داشت که این گربه را شبیه به خغد کرده بود کسی که این گربه را پیدا کرد نامش را سوزی گذاشت.زمانی که سوزی بچه دار شد بچه هایش نیز گوش هایی تا خورده داشتند.مزرعه دار یکی از این بچه گربه هارا به یک فرد روسی به نام ویلیام روس فروخت و او به کمک یک نسل شناس به نام پات تارنر شروع به ایجاد نسل از این گربه کرد و در سال 1966 این گربه را به ثبت جهانی رسانید.

خرید و فروش گربه اسکاتیش فولد

اسکاتیش فولد گربه ای آرام و به شدت خونگرم و مهربان هستند و از بازی کردن با حیوانات به شدت لذت می برند و از زندگی کردن در خانه نیز خوشش می آید،اما آن ها بازیگوش و شیطان نیز هستند و به دلیل مهارت های شکار کردنشان از بازی کردن در بیرون نیز لذت می برند. گربه پرشین طوسی به راحتی با شرایط محیطی خود را سازگار می کنند و چه خانه شلوغ باشد و یا یک نفر باشد برایش مهم نیست و برای سالم ماندن این گربه هفته ای یکبار نطافت این گربه کفایت می کند.
این گربه از نظر ویژگی ظاهری دارای گوش های تاخورده،از لحاظ طولی متوسط،چشمانی درشت و گرد و پهن و پرنفوذ،بینی کوچک و دم ها متوسط یا بلند و باریک دارند.سر این گربه گرد و پهن است و روی گردنی کوتاه قرار دارد.
گربه های اسکاتیش فولد معمولا بین 10 تا 15 سال عمر می کنند.

همچنین سگ جیبی به عوامل بسیار زیادی مانند اصل، نژاد و اصالت سگ بستگی دارند که هر کدام از آنها دارای شناسنامه و گواهی سلامت می باشند.

منبع: حیوانات و پرندگان ایران