خرید و فروش زیباترین گربه پرشین اصیل

گربه پرشین طوسی یکی از زیبا ترین گربه های موجود در ایران و شاید بتوان گفت دنیا است.در ایران تعداد زیادی از کسانی که علاقه مند به نگه داری گربه هستند این گربه را انتخاب کرده اند و یکی از گربه هایی که بیشترین سهم را در خرید و فروش گربه دارند،همین گربه های پرشین هستند.
نام این گربه در ایران گربه ایرانی و در کشور های اروپایی و آمریکا بیشتر Persian Cat یا همان گربه پرشین است.این گربه یکی از قدیمی ترین نژاد های گربه در سرتاسر دنیا است.پیتر دلاواله جهانگرد مشهور ایتالیایی هنگامی که در سال 1620 میلادی به اصفهان سفر کرده بود این گربه را دید و شیفته ی زیبایی آن شد و در نامه ای که نوشت از این گربه یاد کرد.با وجود اینکه در ایران به غیر از افراد علاقه مند به گربه تعداد زیادی از مردم این گربه ی اصیل را نمی شناسند اما در دنیا این گربه به گونه ای نماد فرهنگی برای ایران به حساب می آید.
این گربه ها گردن کوتاه و محکم،سرگرد و مسطح با چشم های درشت گرد،بینی کوچک،بدن کوتاه،پاهای کوتاه و ضخیم،پوزه پهن و گوش های گرد و کوچکی دارند.

خرید گربه پرشین

پوشش بدن آن ها بلند و ضخیم و رنگ چشم هایشان معمولا بسته به رنگ پستشان متفاوت است.
این گربه ها نیاز به مراقبت مداوم دارند بهتر است گربه هایی که سنین کمتری دارند چون مو های بدن آن ها بلند است هرروز به حمام برده شوند و روزانه حداقل 15 دقیقه موهایشان را با شانه فلزی شانه کرد تا موهایشان به دیگر گره نخورند.
این گربه ها چه در ایران و جه در خارج از ایران جز محبوب ترین و زیباترین گربه ها هستند چون به خاطر ویژگی های ذاتی شان به راحتی با یک انسان ارتباط برقرار می کنند.صدا این گربه بسیار دلپذیر و آرام است و چشم پرنفوذ و درشتش از جمله عواملی است که مردم ارتباط زیادی با این گربه برقرار می کنند.
این گربه به نسبت گربه های دیگر علاقه ی زیادی به به تقلا و حرکت ندارد و بیشتر دوست دارد در جای خود بنشیند و به اطراف نگاه کند البته این گربه ها بازیگوشی های خاص خودشان را دارند.
این گربه ها بسیار حساس هستند بهتر است کسانی که گربه پرشین دارند بیشتر آن ها را در داخل خانه نگه داری کنند تا از ابتلا به بیماری در امان بمانند.

همچنین سگ جیبی به عوامل بسیار زیادی مانند اصل، نژاد و اصالت سگ بستگی دارند که هر کدام از آنها دارای شناسنامه و گواهی سلامت می باشند.

 

خرید و فروش گربه پرشین

این گربه ها درست است که ویژگی های ظاهری خاص خودشان را دارند، ولی به دلیل وجود گربه های دیگر که تا حدودی شبیه به این گربه هستند بهتر در هنگام خرید به مراکز و فروشگاه های مطمئن مراجعه کنید،تا هم گربه پرشین اصیل و هم سالم خریداری کنید و مورد سوء استفاده افراد سود جو قرار نگیرید.

منبع: حیوانات و پرندگان ایران