جیوه و علل احتمالی بیماری های تنفسی دوران کودکی

گزارش های تاریخی مکتوب همچنین به ارتباط کت چرم دخترانه کوتاه بین آلودگی هوا ناشی از ذوب جیوه و بیماری اشاره کرده اند، آنتونیو دو یولوا، فرماندار Huancavelica از 1758 تا 1764، معتقد بود که وارونگی حرارتی یکی از علل احتمالی بیماری های تنفسی دوران کودکی در شهر است، که به اعتقاد او تا حدی ناشی از “دود گوگردی است که آنها به طور مداوم از اجاق ها تنفس می کنند.

که در آن جیوه را استخراج می کنند، که به وفور یافت می شود، که در تابستان با یخبندان، ابر متراکمی را تشکیل می دهد که منطقه شهر را می پوشاند» (de Ulloa 1992).

اگرچه بسیاری از آنها به دلیل مسمومیت با جیوه نقره ای با چگالی 14 در Huancavelica جان خود را از دست دادند و برخی دیگر برای همیشه ناتوان به خانه بازگشتند، اما برخی دیگر به مناطقی که از عوارض کار معاف بودند یا به مناطقی که از تسلط اسپانیایی ها آزاد بودند گریختند (Fernández de Castro y Andrade 1951; Patiño Paúl Ortíz Salinas 2001; y کوردوبا 1957).

اگرچه تصادفات در معادن نقره رایج تر سرویس آرکوپال بود، کارگران کارخانه های پالایش نقره بیشتر در معرض جیوه به صورت مایع و بخار بودند.

بیشتر آسیاب‌ها در پوتوسی هیدرولیک بودند و با آب از تالاب‌های بالای شهر تغذیه می‌شدند، و بسیاری از آنها در مرکز قرار داشتند، برخی از آنها فقط چند بلوک از میدان اصلی شهر فاصله داشتند (Cobb 1977؛ Cobo 1956؛ Cole 1985)، در نتیجه، قرار گرفتن در معرض جیوه به محیط های شغلی محدود نمی شد.

پس از آسیاب شدن سنگ نقره تا ظرف کریستال قوام آرد، آن را با آب، نمک، جیوه، آهن و مواد دیگر مخلوط کرده و در پاسیو سنگی پهن می کردند.

به دلیل کمبود و هزینه سوخت، کارگران اجباری برای تسهیل و تسریع فرآیند ادغام، حدود یک ماه، معمولاً با پای برهنه و تا زانو، آن را زیر پا می گذاشتند [Archivo y Biblioteca Nacionales de Bolivia, Audiencia de la Plata (ABNB ALP) ) میناس 15/1 1556].

  • منابع:
    1. Mercury Production and Use in Colonial Andean Silver Production: Emissions and Health Implications
  • تبلیغات: 
    1. سگی که با نجان جان یک خانواده شد
    2. آیا می دانستید که میوه های سردخانه ای سرطان زا هستند؟
    3. فردی که تواند یک شب زندگی خود را مرفه کند!!!
    4. نجات یک پیر زن از مرگ توسط سگ