بشقاب یکبار مصرف غذا که در تولید آن از طلای 18 عیار استفاده شده است

بنابراین کاهش مصرف مواد یکی از مهم ترین راه هایی است که همه ما می توانیم تأثیر خود را بر محیط زیست محدود کنیم.

زباله های پلاستیکی که بیشتر آنها بشقاب یکبار مصرف غذا هستند نه تنها زباله هستند، بلکه زباله هایی را تولید می کنند که برای اقیانوس ها، رودخانه ها و اکوسیستم ما بسیار مضر است.

مصرف مواد و ضایعات محرک اصلی تقریباً هر مشکل زیست محیطی است که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، از کمبود آب گرفته تا از بین رفتن زیستگاه و گونه ها.

یکبار مصرف

حدود 75%  از ردپای کربن اسکاتلند ناشی از تولید، مصرف و اغلب ضایعات کالاها و خدمات است. در اسکاتلند ما به طور متوسط از 18.4 تن منابع برای هر نفر استفاده می کنیم که بسیار بالاتر از 6-8 تن برای هر نفر است که به عنوان پایدار در نظر گرفته می شود.

هر ساله صدها میلیون قطعه پلاستیک بشقاب یکبار مصرف غذا در این کشور هدر می رود. آنها سواحل ما را آلوده می کنند، اقیانوس های ما را آلوده می کنند و به وضعیت اضطراری آب و هوا کمک می کنند.

به همین دلیل است که به عنوان بخشی از هدف ما برای رسیدن به خالص صفر تا سال 2045 و مقابله با بحران طبیعت، دولت اسکاتلند برای کاهش اثرات زیست محیطی محصولات پلاستیکی بشقاب یکبار مصرف غذا اقدام می کند.

در سال 2019، به عنوان بخشی از تعهد ما برای رعایت یا فراتر از استانداردهای دستورالعمل اتحادیه اروپا برای پلاستیک های بشقاب یکبار مصرف غذا اسکاتلند اولین کشور در بریتانیا بود که استفاده از جوانه های پنبه ای با ساقه پلاستیکی را ممنوع کرد و در سال 2021 اقدامات بیشتری را با ممنوعیت انجام دادیم.

برخی از اقلام پلاستیکی مشکل ساز بشقاب بشقاب یکبار مصرف غذا غذا مانند کارد و چنگال، بشقاب و ظروف غذا و نوشیدنی پلی استایرن منبسط شده، مشروط به تأثیر قانون بازار داخلی بریتانیا 2020.