استفاده از نوره طبیعی زرنیخ دار در واکس ها کفش ها را براق تر میکند

خمیر یا ماسک زردچوبه به طور سنتی بجای نوره طبیعی زرنیخ دار برای رفع موهای زائد و برای درمان های پوست استفاده می شود.

خمیر به طور مستقیم روی صورت برای کاهش موهای صورت اعمال می شود. همچنین می توان از آن برای سایر نواحی بدن استفاده کرد.

این ادویه طلایی و معطر است و در میان سایر غذاهای خوش طعم، یک ماده محبوب در کاری است. اما برخی افراد از زردچوبه در روتین های زیبایی خود نیز استفاده می کنند. به عنوان یک درمان برای بیماری های پوستی مانند آکنه و لکه های تیره (هیپرپیگمانتاسیون) استفاده می شود.

دستور تهیه خمیر زردچوبه خمیر زردچوبه را با ترکیب زیر درست کنید:

پودر زردچوبه همان نوعی که در بخش ادویه در یک فروشگاه مواد غذایی پیدا می کنید. اب، گلاب (اختیاری، برای عطر)، ژل آلوئه ورا (اختیاری، برای ضخیم شدن خمیر و تسکین پوست)
برای این دستور، از یک قسمت پودر زردچوبه به یک قسمت آب استفاده کنید.

پودر

یک دستور العمل محبوب برای خمیر زردچوبه آرد را اضافه می کند. این به منظور کمک به جلوگیری از رنگ آمیزی زردچوبه روی پوست شما به رنگ زرد روشن است. این دستور پخت ماسک زردچوبه را امتحان کنید:

1 قاشق چایخوری زردچوبه
2 قاشق غذاخوری آرد (یا جو آسیاب شده)
3 قاشق غذاخوری شیر (یا ماست)
چند قطره عسل

یکی دیگر از دستور العمل های خمیر زردچوبه برای پوست فقط از دو ماده استفاده می کند پودر زردچوبه و شیر کامل یا ماست
می توانید روغن زردچوبه یا روغن کورکومین را به ماسک زردچوبه خود اضافه کنید. این مقدار مواد شیمیایی زردچوبه را افزایش می دهد که ممکن است به از بین بردن مو کمک کند.

برای تمام دستور العمل های بالا، مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر به قوام خمیر دندان برسد. خمیر باید مرطوب و دانه دار باشد، بنابراین اگر خیلی خشک است آب یا مایع بیشتری اضافه کنید. به همین ترتیب، اگر رب خیلی آبکی بود، پودر زردچوبه بیشتری اضافه کنید.