آموزش محل ادرار و مدفوع به گربه خانگی

گربه پرشین طوسی خانگی باید یاد بگیرند که در ظرف مخصوص خود ادرار و مدفوع کنند.شما با آموزش گربه ی خانگی می تونید براحتی کاری کنید تا گربه ها در ظرف مخصوص خود ادرار و مدفوع کنند.

  • اکثر افرادی اقدام به خرید گربه می کنند اغلب این مشکل را دارند که گربه ی خانگی آن ها در ظرف مخصوص خود ادرار و مدفوع نمی کند که این کار سبب کثیف شدن محیط زندگی آن ها شده است.در ابتدا در صورت مشاهده چنین چیزی به دامپزشک مراجعه کنید تا او گربه ی شما را معاینه کند چون ممکن است دچار بیماری و مشکلات ادراری شده باشد.در مرحله ی بعدی لازم است بدانید که برخی گربه ها به دلیل بی علاقگی به ظرف ادرار یا مدفوع جاهای دیگر مانند سطح حمام یا دستشویی را برای این کار انتخاب می کنند که این مسئله مشکل آفرین است و نیازمند این است که شما کمی صبر و حوصله داشته باشید تا علت بی علاقگی به ظرف ادرار را مشخص کنید.

چرا گربه ی خانگی در ظرف مخصوص ادرار و مدفوع نمی کند

  • اکثر گربه ها پس از رسیدن به سن بلوغ به خاطر غریزه ای که در وجود آن ها است سعی در علامت گذاری و ادرار در نقاط مختلف منزل خواهند کرد که برای جلوگیری از این مشکل توصیه می شود که گربه ها عقیم گردند.
  • در برخی موارد ورود یک گربه به قلمرو گربه شما حس مالکیت او را تحریک کرده و او نسبت به این مسئله حساس می شود بنابراین سعی می کند در نقاط مختلف ادرار و مدفوع کند و این کار گربه خانگی برایش نوعی آرامش و حس مالکیت می آورد.
  • برای اینکه شما دلیل اصلی این کار گربه را تشخیص دهید ممکن است مدتی طول بکشد پس فعلا به عنوان راه حل فوری راه ورود گربه های غریبه به منزلتان را ببندید تا حس گربه برای دفاع از مالکیت کاهش یابد.
  • گربه ها وقتی پیر می شوند درد مفاصل آن ها مانع از قرار گیری آن ها در ظرف ادرار خواهد شد پس سعی کنید ابتدا ظرف ادرار را عوض کرده و دسترسی گربه به ظرف ادرار را سهل و الوصول تر کنید.

اسب پا کوتاه سفید یکی از نژادهای محبوب اسب میان دوستداران این حیوان اسب پاکوتاه است که به اسب پونی معروف است، اسب پونی جزء زیباترین اسبها در جهان می باشد.

منبع: حیوانات و پرندگان ایران